Login     Sign Up

HOME

Blog

Adhitecture în 4 paşi – manifest pentru comunicarea corectă şi eficientă a produselor destinate arhitecturii PDA

poza-blog

Partea I – secvenţa raţional / emoţional particulară

Diferenţă majoră a comunicării PDA faţă de orice alt tip de produs, indiferent de ciclicitatea acestuia, este secvenţa specifică emoţie/raţiune: în general, comunicarea urmăreşte atragerea atenţiei printr-un flash emoţional, acesta continuând cu un ecou de aceeaşi factură (cazul produselor cu ciclu scurt de consum), sau cu un landing mixt şi variabil emoţional/raţional, în cazul majorităţii oricăror produse non-arhitecturale. Să luăm cazul unei maşini: cu siguranţă designul şi performanţele acesteia vor avea un impact puternic asupra emoţiei unui potenţial client, care, trecând printr-o etapă raţională, de evaluare a zonei financiare, sau cu alte criterii proprii, va puncta în decizia finală tot emoţional, dorindu-şi să se vadă instalat la volanul acesteia. În cazul produselor PDA, faptul că acestea sunt părţi ale unui întreg particular, percepţia emoţională a imaginii este limitată de integrarea acestora în ansamblu (casa), depinzând de mulţi factori colaterali. Din acest motiv, comunicarea PDA nu poate vinde un estetic nenăscut încă, dincolo de imaginea produsului în sine, care este departe de a putea configura sau confirma întregul. Şansa de atragere a atenţiei este de a prezenta rapid caracteristicile de forţă ce îl definesc. Şi este normal să fie aşa, pentru că în exploatare, acestea îl vor defini în funcţionarea casei. Partea de design va rămâne apanajul altei activităţi, pe care producătorul PDA nu o poate prevedea şi controla. Raţionalul guvernează comunicarea PDA, cel puţin în prima fază. Elemente de design doar pot sugera viitoare şi nebănuite compoziţii, deschizând calea emoţionalului, care ulterior, în exploatare, prin unicitate şi îndeplinirea funcţiei produsului, va statuta valoarea emoţiei.  Citeşte mai mult…